lördag 19 juni 2010

Världens 10 bästa kristna fotbollsspelare

När jag var liten – det var på 80-talet – var det viktigt att vissa saker var ”bäst i världen”. Mötley Crüe var världens bästa band, Alex van Halen var världens bästa trummis och Lamborghini Countach var världens bästa bil. Så var det bara.

Under de senaste åren har diskussionen om vad som är ”bäst i världen” blivit på allvar igen, i alla fall den om vem som är världens bästa fotbollsspelare. Det är verkligen på tiden! Själv har jag länge funderat över vem som är världens bästa kristna fotbollsspelare.

Efter många vakna nätter och andra svåra kval kan jag äntligen presentera den fulländade listan på världens tio bästa kristna fotbollsspelare:

1. Francesco Totti, Roma
2. Carles Puyol, Barcelona
3. Lionel Messi, Barcelona
4. Gerard Piqué, Barcelona
5. Daniele De Rossi, Roma
6. Diego Forlan, Altletico Madrid
7. Xavier (Xavi) Hernández, Barcelona
8. Cesc Fabregas, Arsenal
9. Wayne Rooney, Manchester United
10. Cristiano Ronaldo, Real Madrid

* Honourable mention: Henrik Rydström, Kalmar FF

3 kommentarer:

joelh sa...

messi trea?

Den verkliga utmaningen blir: världens bästa ateistiska /agnostiska fotbollsspelare. Och sen möts de lagen.

Einar sa...

Kaká?

Anonym sa...

Jag håller med Kaka är också kristen. Maila mig wwjd__81@hotmail.com