söndag 27 juni 2010

Press fucking!

Alltså, jag har alltid tyckt om att säga fuck och fucking. Jag tycker uppriktigt att det finns ett poetiskt skimmer över det. Min favorit är om Ribban typ sms:ar "Puben på onsdag?" och jag får svara "Yeah, fuck!". Det känns helt enkelt sjukt bra att skriva så.

Det är naturligtvis ännu fetare att få säga fuck. Min favorit för tillfället är att säga till Ribban – när han kommer med nån analys i stil med att alla holländare utom Kuyt är pedofiler – "you just fuck the fuck up you fucking fuck!. Som ett bekräftande alltså. Typ "jättebra analys Ribban, du är intelligent och dessutom väldigt attraktiv". Ungefär.

En som glädjande delar uppskattningen för poesin i fuck är kirurgen Fabio Capello. Snyggast i den här kavalkaden från Slovenien-matchen är naturligtvis "press fucking!". Nobelprisnivå!


1 kommentar:

Ribban sa...

Kategorin "Folk blir arga och svär på annat än sitt första språk" är en av mina humorfavoriter. En gång när jag åkte taxi och skulle betala krånglade chaffisens kortläsare när jag skulle dra mitt bankkort. Han blev skitsur och skrek : Fi faan! Jag bet mig i läppen.