tisdag 15 juni 2010

Daniele De Rossi och Dimitar Berbatov

Det finns två saker som gör att man inte kan annat än att älska en fotbollsspelare: helskägg och cigaretter.

För hundra år sen såg jag min första och senaste match i Serie-A. Roma vann mot Cantania med 6-0 och De Rossi spelade fram till fem av målen. Sen dess har jag inte missat en enda match med laget.

Hur lycklig är jag inte nu när han skaffat helskägg.

Och ännu bättre är att första målskytten för i Italien i VM – alltså De Rossi – får en pingvin uppkallad efter sig på ett zoo i Rom. Jag som älskar pingviner!








Daniele, 27 år








Och så är det det här med Berbatov. Jag har alltid gillat att han inte jobbar hem. Inte bryr sig om laget förlorar. Knappt bryr sig när han själv gör mål. Nu finns det en anledning till att älska bulgaren. Så fort Sir Alex vänder ryggen till kedjeröker han cigaretter. John Silver.

Förstår ni hur coolt det är?








Dimitar, 29 år

2 kommentarer:

Heltne sa...

Glömde skriva att Magnus Spjuth naturligtvis inspirerade till det här inlägget. Och Jesper Grönkjer bär vidare på en vacker dansk tradition. Klart man ska ta sig en cigg i pausen...

korven sa...

Haha Berbatov, man älskar honom, man hatar honom. Finns ingen spelare(utom möjligen Rooney som agerar 4-åring på plan ibland) som man kan hylla och bli förbannad på så ofta som Dimitar.