söndag 13 juni 2010

Sport-Anders

Vi på Matchen i matchen är vår egen ö. Vi är nöjda med det, och vill egentligen inte rekrytera nya bloggare. Men vi kommer göra ett undantag. Mest för att Sport-Anders har tjatat så länge får han vara med. Jag ska berätta lite om honom.

* Första gången jag träffade honom bar han en Maradona-tröja och pratade orimligt länge och engagerat med sin mamma på telefon.

* Liksom karaktären Kramer i serien Seinfeld får Sport-Anders minst en storslagen idé om dagen. Nio av tio idéer faller på planeringsstadiet, mest för att vi - hans vänner - kommer med små invändnigar: "Det är ju olagligt", "jag har redan ett jobb", "ok - men då får DU ta flygcertifikat först".

* Han spelar fotboll, är snygg på ett väldigt maskulint sätt och lyssnar på ganska bra musik.

* Han är impulsiv. En gång visade jag honom en snygg vintage-fåtölj som jag nyss hade köpt. En månad senare fick han skäll av sin sambo, som tyckte det var för mycket med TRE konstiga fåtöljer i velour.

* Hans hjärta är av rent guld.

Han är väldigt nervös för sin medverkan här. Han inser väl att han har mycket att bevisa. Så skriv gärna uppmuntrande kommentarer till hans inlägg. Det skulle han uppskatta.

2 kommentarer:

Heltne sa...

Jag vill bara understryka hur viktigt det är att ni som läser Sport-Anders inlägg inte ifrågasätter till exempel hans kvinnosyn för mycket.

Magnus J sa...

Kul med Sport-Anders.
Kul med VM.