onsdag 11 juni 2008

Pimp my coach

När jag ändå är inne på det här med dräkter kan jag ju passa på att beröra förbundskaptensuniformen. Som ni alla vet har ju Lagerbäck alltid kört med träningsoverall och därmed visuellt presenterat sig som en typisk svenne-campare. Man kan så lätt se Lagerbäck framför sig på en campingplats. Han lallar runt i sin overall. Badskor. Han grillar lite. Tar på sig solhatten och sätter sig i en brassestol och läser kvällstidningen. Öppnar en Kung Starköl.

Igår bar han kostym! En riktigt klädsam kreation toppad med skotskrutig slips. Och jag känner mig... stolt! Ungefär som jag gissar att föräldrar känner sig när deras barn sjunger i kyrkan på skolavslutningen och har finskjortan på sig. Perlskog kommenterar att Lasses kostym är specialdesignad för just honom. En pimpad förbundskapten. Som gör en strålande laguttagning. EM har börjat bra!

4 kommentarer:

joelh sa...

ja, kostymen var den verkliga "chocken i startelvan" igår. är det nån som sett lagerbäck kommentera detta? varför just nu? är det för att barnen -modeintresserade ljungberg och mellberg främst - ska slippa skämmas?

Jacob Sohlberg sa...

Men varför vägrade han knyta slipsen riktigt? Jag tyckte att det var pinsamt. Om han nu tar på sig en kostym så får han ta steget fullt ut. Istället ser han ut som en osäker tonåring. Som att han tänkte "Om jag knyter slipsen ser jag fan ut som farsan." Nej, här blir det inget lagerbäckskramande, inte än åtminstone.

Anonym sa...

Att inte knyta slipsen är ett försök till fjäsk med en obskyrd folklighet. Påminner om föredetta fotbollsspelare som överskrider socialstyrelsens rekommendationer om max drinkar/dag.

Anonym sa...

För några veckor sen gick jag på en 40-årsfest. Jag hade t-shirt och kavaj. Det funkade inte riktigt. Elvis knöt ihop en av sina tantigaste scarfar. Jag kände mig sådär till freds med den runt halsen. På festen kom jag och en säljare jag känner vagt (han kör en Mercedes 600) att prata om trovärdiga outfits. Han berättade att han och hans fru hade pratat om min scarf, att jag bar den så självklart elegant. Jag tror att detta var fallet med Lagerbäck. Visst, han hade fått vara med och bestämma sig fram till en någorlunda "självklar" kostym, MEN om slipsen hade varit knuten hade också gränsen sprängts. Jag förstår Lasse, och respekterar honom. Själv bär jag tantscarfar i princip varje dag nuförtiden. Lasse kommer förmodligen att bära kostym och lagom till semifinalen mot Italien dra åt den så där nästan nästan helt. Som José.