onsdag 2 april 2008

Tillbaka till Champions League

Blir inte klok på alla nya kommentatorkonstellationer Via Sat envisas med att prova. Jag anser att duon Hysén-Strömblad är total värdsklass. Klart man blir sur när man får Strömblad-Mjällby! Och igår hamnade Glenn ihop med nån annan pajas. Klart ok kvalitet, förvisso, men kommentatorerna ska ju stå för trygghet. Det ska vara lika jämt, så det känns som att de är en del av kompisgänget. Det tar ju tid för ett kommentatorspar att bygga upp ett fint samarbete. Tänk bara på hur Strömberg-Lindeborg trätte innan de blev brothers på allvar.

Tur i alla fall att Mjällby är tillbaka i studion, för då slår jag och Heltne av ljudet och lyssnar på skivor. Pausen igår bestod av Mjällbys utomjordiska mittbena och Håkan Hellströms nya.

Glenn la en grym kommentar igår! När Pizzaro lackar ur på Ronaldo för att han jamsar runt med sina överstegsfintar och helt sonika sparkar ner honom, ger Hysén Pizzaro sina sympatier och säger surt om Ronaldo: "Sluta larva dig. Spela fopåll." Hade varit kul att höra Strömblad säga något töntigt efter det.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Fick ett sms av min bror Peter i går. Han skrev "Glenn är slut". Jag höll med och skrev samma sak vidare till Magnus Spjuth: "Glenn Hysén är slut." Det är sorgligt men sant, i går var droppen. Han är tom som en ateist som inte läser böcker. Nej, det är dags för nytt. Vad tror ni om Edman som expertkommentator i EM? Det kan inte något annat än en ny poetik.

Anonym sa...

"Den mannen var bättre för två-tre årsedan"

Anonym sa...

Bra!! Klanka gärna ner mer på Mjällby!

Ribban sa...

Det är ju i och för sig lite kul när glenn sitter i studion - för han verkar bli lite stressad av att vara i bild. Han stakar sig mera, och det blir en hel del "liksom".

Ribban sa...

För övrigt måste jag ju undra om Glenn verkligen är slut, eller om man kan skylla kvalitetsdroppet på de nya konstellationerna? Strömblad är ju grym på att leda in Glenn på rätt spår. "Hur tycker du Liverpools mittbackar presterat i år hittills Glenn?", tex. Då blir det ju såklart roligt.

Anonym sa...

Jag älskar Glenn, jag gör verkligen det.

Anonym sa...

Jag fattade ingenting av det där jävla SMS:et jag fick av dig Heltne. Och idag har jag varit på mitt livs första personalfest. Jag hade med mig 12 öl, men stämningen krävde bara 5. Jag vann tävligen ändå och vann en kartong tryffel. Nu har jag kommit hem och försöker dricka upp resten. Fast jag är Ateist och läser knappt nåra böcker, men jag ser på en hel del film. Alla filmer jag ser handlar om hur Gud och Jesus blir kickade från paradiset bara för att de var "moralister från Nazaret".

Hej då Heltne

Ribban sa...

Cambiasso: yxmördaren från Patagonien
Jesus: moralisten från Nasaret

Jacob Sohlberg sa...

Jag tycker att man skulle testa Stefan Edberg som tredje bisittare tillsammans med Hysén och någon snackare. I USA är det väldigt poppis att ha tre kommentatorer. Det kan bli väldigt kul ibland. Om inte Edberg är tillgänglig så borde de ta med Charles Barkley. Han är fan galen.

Ribban sa...

Såg Charles Barkley på Letterman en gång. Klart galen. Kom på att det är en grymt skojig kombo: folk som är både långa och roliga. Lite på samma sätt som att dvärgar är roliga, fast tvärt om.