torsdag 13 december 2007

Tio skäl att älska Raul







Jag och min vän Ribban är överens om i princip allt här i livet. Till exempel tycker vi att Dire Straits är världens bästa band någonsin, att Puyol är en av världens tre bästa mittbackar allround och att Ribbans bror Magnus Spjuth är den roligaste personen på den här planeten.

Men det är en sak som vi länge inte var överens om – nämligen Rauls storhet.

Jag är helt säker på, och jag har länge varit helt säker på, att Raul är en av de bästa fotbollsspelarna genom tiderna. Jag ÄLSKAR Raul!
Men Ribban förstod inte. Efter år av långa, djupa samtal har han svängt. Det började med att han sa att han respekterade min syn på Raul, att han anade en poäng. Det var i våras. Efter Real Madrids match mot Lazio sa Ribbban: ”Johan, jag har lärt mig mycket av dig. Precis som jag tror att du har lärt dig mycket av mig. Men det viktigaste jag har lärt mig av dig, det jag verkligen inte såg förut men nu ser så klart det är hur jävla grym Raul är."

Det här är det finaste Ribban någonsin sagt till mig.

Så till ära att jag och Ribban tycker exakt likadant om nästan exakt allting kommer här min lista jag gav till Ribban i våras – Tio skäl att älska Raul.

Jag ÄLSKAR Raul eftersom:

1. …Raul är liten till växten.
2. …Raúl González Blanco är ett mycket vackert namn.
3. …Raul gifte sig med sin första kärlek.
4. …Raul är snygg på ett trovärdigt sätt (Raul har t ex aldrig en omotiverad frisyr).
5. …Raul byter inte lag.
6. …Raul kysser sin vigselring varje gång han gör mål för att hylla kärnfamiljen.
7. …Rauls cancersjuka mamma bor hemma hos Raul i hans villa.
8. …Rauls alla mål är värdiga och bär ett skimmer av dröm och tidlöshet.
9. …Raul körde lastbil när han var ung. Det var hans drömjobb innan fotbollen tog över.
10. …Raul tänker aldrig på någon annan än sin fru när de älskar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Johan! Tack för senast.

Var tvungen att kolla upp bilder på Google på Raul och hans fru efter det här.

Och ja, han är snygg "på ett trovärdigt sätt" (bra term!).

Och hon var också snygg. No wonder att han kysser sin ring och hela den grejen.