måndag 18 februari 2008

Jake the Snake

Heltne var nyss inne och snuddade vid berättelsen om vår vän Jake the Snake från Ornäs. Mycket mer kan tilläggas. Exempelvis har han spöat upp Borlänges enda legendariska skivhandlare, Ingemar Magnusson, för att denne retat honom. Han har även en långt gången akademisk karriär som inte ens hans familj och närmaste vänner begriper någonting av. Han är också en av denna bloggs enda läsare.

Jacob. Imorgon börjar Champions League-slutspelet och jag vill bara säga att jag saknar dig så. Jag minns när du, jag och Heltne trängde ihop oss i ditt studentrum, åt av dina hempoppade popcorn, trånade diskret efter din granne Annika och - framför allt - tittade på Champions League. De där sammankomsterna var ren skönhet och, egentligen, grunden till denna bloggs existens.


En varm tanke går till dig Jacob. Här kommer en mysig actionbild från Ornäs:








4 kommentarer:

Heltne sa...

Frågan är om vi inte ska göra om den har bloggen. Så att den handlar om Jake the Snake och Jake the Snake only. Allvarligt.

Jacob Sohlberg sa...

Nice!

De där sammankomsterna var fina, som jag kommer ihåg dem. De var alltid väldigt nyktra. Det mesta av fokuset låg på fotbollen och popcornen - och kanske lite på Annika.

Men nog har ni fler läsare än Jake the Snake? Magnus, aka Världens Roligaste Man, läser också har jag förstått.

Jag kan även tänka mig att en del Glenn Hysen-sökningar ger avtryck hos er. Jag får en och annan missriktad Glenn Hysen-fantast till min blogg sedan jag skrev och promotade er intervju.

Angående actionbilden: den är tagen för inte så länge sedan, kanske i början av 2002. Vid husknuten står Jonas W och jag och funderar hur vi ska skjuta iväg raketerna. Rakt mot hästarna eller mer ner mot byn, det är frågan.

Allt det bästa i all framtid,
Jacob

Anonym sa...

Kanske skulle jag ta på mig att göra en blogg som bara handlar om Jake the Snake. Det skulle bli världens roligaste blogg.

Ribban sa...

Avgjort!