torsdag 8 november 2007

Våra grannars syn på Zlatan

Min bror reste för något år sen runt i Asien. Borgartrippen: sex månader Australien, Nya Zeeland och Thailand. På en ö i Thailands yttre skärgård hittade han och hans kompisar samt några glada norrmän en ”gömd" strand. Här lät de rötterna och dreadsen växa. I över en månad bodde de i strandens enda hydda och lät dag vara natt och natt vara dag. En morgon, som alltså var en kväll, tyckte en av norrmännen att han och min bror skulle ta en promenad in till öns lilla by. Där fanns en tatuerare. Norrmannen visste exakt var han ville ha en tatuering och hur den skulle se ut. Min bror höll med om att idén var fulländad.

Ungefär 24 timmar senare vaknade min bror av en gällt skrik. Det tog några ögonblick att förstå vad som egentligen hände. På stengolvet nedanför min bror låg norrmannen som utslagen på golvet. Helt stilla låg han, men han andades snabbt. Min bror satte sig upp i tältsängen och frågade vad han höll på med. Norrmannen sa ingenting, han bara suckade och lyfte upp sitt vänstra ben. Längst ner runt ankeln fanns en alldeles färsk tatuering. Det stod: Zlatan suger hästkuk.

Inga kommentarer: