fredag 23 november 2007

I never walk alone

Det var tänkt att jag och pappa skulle gå på Råsunda och se rysarmatchen i onsdags, men det sket sig. Trött som jag var stannade jag hemma och såg matchen själv. Men när Sverige spelar viktiga matcher är det jobbigt att vara ensam. Tur då att det finns sms! Här följer min och Heltnes sms-kontakt före och under matchen.

15.56 Heltne: Tänkte bara kolla dina funderingar inför matchen...

16.37 Ribban: Tror stenhårt på 0-0. Lettland pressar på slutet, Mellberg räddar med handen på mållinjen men straffen går i stolpen.

19.59 Heltne: Jag tror att vi vinner med 3-1. Lettland gör 1-0 och har flera heta halvchanser, Sverige jagar och jagar. Kim gör 1-1 i typ 70:e med ett pressat långskott ribba in. Allbäck gör 2-1 bara minuter senare; friläge efter genialisk genomskärare från Kim. Några minuter före matchens slut skjuter Kim ett stenhårt distansskott som målvakten inte kan hålla, Allbäck rullar in 3-1. "Kim gör en megamatch, hans definitiva genombrott", skriker Glenn!

21.06 Ribban: In med Kennedy!

21.07 Heltne: Jag konstaterade exakt samma sak exakt samtidigt som jag fick ditt sms.

21.11 Ribban: Vilket är bäst? -Södertälje!

21.12 Heltne: Skrivet i sten! 1-0 till Spanien! Xavi.

21.17 Heltne: In med Kennedy!

21.20 Ribban: In med Teddy Lucic!

21.27 Heltne: Glenn sa nyss: "Nu kan vi sluta kämpa. Offensivt".

21.40 Ribban: Bosse sa nyss att han tyckte Edman uppträdde defensivt och destruktivt mot Spanien!

21.44 Heltne: Bosse är bög!

21.47: Ribban: Men Edman har ett stort mörker i sig, så Bosse kanske har en poäng.

21.48 Heltne: Edman är i grund och botten poet.

21.50 Ribban: Poet, allkonstnär och Sveriges bästa vänsterback (offensivt). Han är en fin människa!

21. 51 Heltne: Han är helt säkert feminist också.

21.52 Ribban: Han gillar The Knife.

21.53 Heltne: Men han gillar Daft Punk och Tomas Andersson Wij också.

21.55 Ribban: Han tycker att The Perishers är ett klart underskattat band.

21.56 Heltne: Ja, att folk inte riktigt ser hur djupa texterna är bortom det skenbart banala.

21.59 Heltne: Att Kennedy inte fick komma in är ett ypperligt exempel på hur den svenska integrationspolitiken misslyckats.

4 kommentarer:

maggan sa...

haha. underbart underhållande

Heltne sa...

Naturligtvis tycker jag inte att Bosse är bög.

Heltne sa...

Man skriver dumma saker ibland. Som man egentligen inte menar. Det sker i stridens hetta liksom.

Heltne sa...

Vad jag menar är att han är lite fördomsfull Bosse.