onsdag 7 november 2007

Vad har Istanbul för riktnummer?

Igår fick vi se Liverpool massakera Besiktas med 8-0 och jag drömmer mig som vanligt tillbaka till min barndoms Dalarna. Året var gissningsvis 1991 och Leksand körde över AIK i elitseriepremiären med just 8-0. Minns att vi spexade och sa att nu fick allt nollåttorna stryk med noll-åtta. Såg Leksand spela för ett par veckor sedan och det såg riktigt bra ut. Min gamla klasskamrat Jens Bergenström är numera poängkung, men han var inte med och firade 8-0-segern 91, för han höll på Södertälje. Kennedy Bakircioglu kommer från Södertälje och jag hoppas innerligt att han kommer ingå i Sveriges trupp de restrerande EM-kvalmatcherna. I min bok är Kennedy allt Chippen inte är. Chippen ser ut som en tönt och Kennedy ser ut som pizzabageren på min lokala pizzeria. Vem älskar inte pizza? Och vad är riktnumret till Istanbul?

Inga kommentarer: