onsdag 26 september 2007

Fuck off Mourinho

Som sagt. Mourinho är den mest begåvade fotbollstränaren någonsin. Och den roligaste. Här är några citat från åren i Chelsea:

”I Porto lät jag operera in mikrochip i huvudet på alla spelarna så jag hade koll på dem dygnet runt. Det är normalt. Det är helt upp till Chelseas spelare om de också går med på det, men de borde veta att de Portospelare som inte ville ha något mikrochip försvann spårlöst och aldrig hittades igen.”

”Jag måste försvara det som är mitt. För tillfället är Champions League min. Jag är den senaste vinnaren – så det är min tävling.”

”Barcelona är en stor klubb. Men på 200 år har de vunnit Europacupen en gång. Jag har varit tränare i ett par år och har redan vunnit lika många gånger.”
Inför Champions League-mötet med Barcelona.

”Det bästa laget förlorade.”
Efter Champions League- mötet med Barcelona.

”Det är inte min smak att köpa tio bilar.”
Mourinho förklarar varför han aldrig kommer att värva David Beckham eller någon annan ”Hollywoodstjärna”.

”Vacker blå stol, Champions League-bucklan, Gud – och efter Gud: Jag själv.”

”Det är svårt att stå ut med mitt ego. Men mina spelare måste göra det.”

”Publiken är fantastisk, den sjunger 'Fuck off, Mourinho!”

Inga kommentarer: