onsdag 15 augusti 2007

Phil who?

Hög tid att nämna något om premiäromgången i Premier Leauge. Klart utropstecken att Manchester United tappade poäng hemma mot Reading. Men det roligaste var kanske DN:s uppsnack inför West Ham-Manchester City. När denna annars så pålitliga tidning gick igenom spelartrupperna måste skribenten ha drabbats av ett kort hjärnsläpp. West Hams nyförvärv Jonathan Spector fick nämligen heta - Phil Spector! Hela dagen roade jag mig med att försöka föreställa mig hur det skulle se ut om Phil Spector - den legendariska mordmisstänkta ADHD-skivproducenten - spelade matchen. Kanske skulle han skjuta ihjäl Bianci och skylla på Ljungberg?

1 kommentar:

Heltne sa...

Men egentligen, ser inte Svennis ut som gitarrist som var sjukt cool nån gång i början av 70-talet? Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om han kan typ alla Mark Knoplers-licks som nånsin spelats, kan se honom stå där bredbent i sitt italienskt designade vardagsrum med vitt linne, sjal runt pannan och en blänkande stratta i famnen. Kank också tänka mig att det är precis det här brudarna ser i honom --- en svensk Keith Richards i kostym, en leende djävel i designade stålbågar, en gentleman med så känsliga fingrar att det är omöjligt att låta dem spela ett solo.