torsdag 30 augusti 2007

Glenn på facebook

Det finns på facebook - som för övrigt är det nya, och jag kan bara uppmana mina kollegor på denna blogg att gå med - en grupp med namnet "Vi som INTE gillar Glenn Hysén som expertkommentator." Förutom att vara ett allt annat än säljande gruppnamn så är även motiveringarna lite märkliga. Så här skriver man:

"Behövs det en motivering? Jämför honom med vilken annan expertkommentator som helst - så förstår ni...
Om inte, läs följande citat från mannen och "joina" sedan gruppen omedelbart!

"Ja, jag såg ju den här matchen redan förra året"
"Domarn såg nog inte att det var hands, han följde väl bollen..."
"Om jag vore den polske tränaren, skulle jag satsa allt framåt... fast utan att blotta mig bakåt!"
"... rätt vad det är så blir det en kontring och så står man där med ett mål i näsan!"
"Läser man tidningarna här nere så helgarderar de flesta experterna matchen, dvs de tror på kryss.."
"Det är millimetrar...men det är en klar offside."
"Det är svårt för målvakten för han måste täcka inne i målet också..."
"Om Sammer springer i djupled och ingen markerar honom så är han helt ren."
"Ett orättvist resultat vore det mest rättvisa."
"Det är ju en solklar straffsituation, men absolut ingen straff!""

Det är märkligt det där med argument. Det som de anför som orsak för att gå med i en grupp MOT Glenns insatser som expertkommentator ser jag snarare som en hyllningskavalkad och något som FÖRSTÄRKER Glenns ställning som sådan. "Ett orättvist resultat vore ju det mest rättvisa." What's there not to like?

Föga överraskande har denna grupp bara 16 medlemmar.

Inga kommentarer: