tisdag 15 januari 2008

2008 kan börja

Julen kom med influensa och datorn hemma har kraschat. Inte undra på att jag inte bloggat på så länge. Sitter på jobbet och har lunch och känner att det är dags att göra come back. Tänkte ta upp tre saker i samband med idrottsgalan, som var igår.

1. Zlatan vann Jerring-priset - något jag inte vågade hoppas på! Tänker inte tycka så mycket kring huruvida man bör förakta svenska folket för att de bara röstar på Kallur hela tiden, trots att andra presterar bättre. Tänker bara tycka om Zlatan! Någon som har tänkt på att han har börjat skratta åt sig själv? Flera gånger igår sa han lite halv-lökiga saker varpå han slängde huvudet bakåt och garvade när han förstod hur det han nyss sa lät. Han känns ruskigt harmonisk för tillfället. Fan vad jag hoppas att han kommer slakta i EM!

2. Under ett av galans musiknummer svepte kameran över publiken och lyckades fånga Stefan Holm när han klappade takten. Eller, försökte klappa takten. Han kunde nämligen inte det, vilket jag tycker gör honom ännu roligare än vad jag tyckt förut. Jag tror att Stefan Holm kommer bli expertkommentator för SVT efter karriären. Han kommer bli en sådan där typisk autist-kommentator som droppar konstig statistik och känns krystad när han är i bild. Jag tycker uppriktigt sagt det är lite osidat att Holm har fru och barn. Men det är samtidigt vackert att samhället har plats för annorlunda människor. Holm är svensk idrotts egen Rain man.

3. Charlotte Kalla är ful-snygg. Har alltid varit svag för ful-snygga tjejer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk en Golden Globe inför ett tomt Olympiastadion i Rom med Jonas Karlsson, Stefan Holm och Susanna Kallur i ett intensivt samtal om häckhöjder, antal häckar i olika häcklopp och häcklöpningens framtid...

Anonym sa...

http://www.siaglass.se/asp/gsc.asp

Anonym sa...

Va? Glass med lökfocacciasmak sponsrad av Strömberg? Det låter som något för glassmäster.

Ribban sa...

Kallar ni det här glass?