torsdag 14 juni 2007

Jag älskar Glenn Hysén!

Att Glenn Hysén är en av världens roligaste människor är redan ett faktum. Ibland när jag och Heltne tittar på Champions Leauge skrattar vi varenda gång karln öppnar munnen; och då berör han endast fotboll, med stilsäker godtycklighet!

Vid ett fåtal tillfällen har det även hänt att Glenn bjudits in att delta i samhällsdebatten - av olika anledningar värderas väl hans "expertkunnande"... Naturligtvis blir detta ännu roligare! Vem minns inte Glenns medverkan i SVT:s samhällsprogram Faktum, där han förväntades ha något vettigt att säga rörande homosexuella fotbollsspelares möjligheter att "outa" i en starkt machobetonad fotbollskontext? Fantastiskt!!

Nu har det hänt igen! På Aftonbladets baksida finns frågespalten Vi 5 (eller vad den kallas), där okända och ibland kända svenskar får möjlighet att uttala sig i aktuella frågor. För några dagar sedan ställdes frågan huruvida svenska muslimska kvinnor ska få göra värnplikt iförda slöja. De fyra första tillfrågades svar kan summeras som en, i sig ganska rolig, kompott av präktig svensk, något änglsig politisk korrekthet. Sist ut är ni-vet-vem:

"Varför ska dom ha slöja? Om jag åkte till Iran eller Irak skulle ju jag få anpassa mig till dom regler som gäller där".

Som sagt. Glenn Hysén är en av världens roligaste människor!

Inga kommentarer: