tisdag 4 november 2008

Månstråle

Ska härmed be att få delge en väldigt gubbig ståndpunkt: fan vad fåniga namn dagens föräldrar ger sina bebisar! Folk i min generation börjar ju få barn nu och dessutom jobbar jag med små barn - och det finns ingen hejd på namnen! Hörde om en flicka som döptes till Spira. Man blir ju nästan förbannad!

Till viss del är det väl så att det här med namn är något som går i cykler; Ester var populärt när farmor var liten, men totalt omodernt på åttiotalet när alla döptes till Camilla. Nu heter barnen Ester igen och Camilla lär väl bli poppis på 20-talet igen. Jo då, så är det nog. Men en faktor som jag tror gör vår tids barndöpande unikt är den i samhället tilltagande individualismen. Alla ska vara så jävla unika hela tiden. "Bara för att jag är så jävla speciellt ap-unik ska min bebis heta Korall-strimma", ungefär.

Var ska då detta resonemang landa? Jo, jag tänker att om ca 20-25 år kommer dagens bebisar spela i landslaget. Då lär det ju inte bli tal om Micke, Tobbe och Anders längre. Det kommer bli riktigt fåniga namn man ska tvingas svänga sig med. För att göra detta överskådligt för er kan vi låtsas att dagens landslags söner kommer utgöra ett framtida landslag. Då kommer det se ut så här:

Målvakt
Milton Isaksson

Backar
Melker Nilsson
Lance Mellberg
Ossian Hansson
Salvadore Edman

Mittfältare
Logan Wilhelmsson
Jimmy Källström
Vilgot Svensson
Kasper Linderoth

Forwards
Jordan Larsson
Maximilian Ibrahimovic

5 kommentarer:

joelh sa...

för att inte tala om damlaget! "Spira slår en djupledsboll till Månstråle som tar sig förbi Otilia och nu är helt fri framför målvakten Hagar."

Maximilian Ibrahimovic! Den var snygg!

joelh sa...

för att inte tala om damlaget! "Spira slår en djupledsboll till Månstråle som tar sig förbi Otilia och nu är helt fri framför målvakten Hagar."

Maximilian Ibrahimovic! Den var snygg!

Magnus B sa...

Jag tycker anfallet ser väldigt intressant ut. Inte namnmässigt alltså.

Anonym sa...

Materialförvaltaren Tobbe "Matrialn" Lagerbäck fixar dojorna.

Anonym sa...

Har ni inte tänkt på att de säkert heter mammans efternamn också för inte vill väl dessa ap-unika släppa något av sina stamträdsnamn.
Leift