onsdag 27 augusti 2008

En vag känsla

Jag kan inte minnas att jag någonsin lagt någon energi på OS-fotboll. Jag har alltid haft en vag känsla av att den inte riktigt räknas.  Hur det här med OS-landslaget fungerar har också alltid varit diffust, och jag fick förklarat för mig först i år vad dess kännetecken är: U-21 landslaget förstärkt med 3 äldre förmågor. Konstigt och dumt, om du frågar mig.

Vad jag dock tydligt minns är att det, i åttiotalets Borlänge, pratades en hel del om att Anders Sjöö var påtänkt för OS-landslaget. Men det hjälpte inte. OS-fotbollen var ointressant även om en ettrig Brage-spelare kanske kom med. 

Att Anders Sjöö idag är tränare för Brage känns dock både intressant och begripligt. Det räknas. Nyligen blev det klart att självaste Leif Boork blir Sjöös rådgivare och även om det är konstigt så har jag en vag känsla av att det är perfekt. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Leif Boork har gemensamma drag med både George W Busch och Tage Elander, det gillar jag.

Ribban sa...

Och hans catch-frase: "killarna måste börja åka lite mer skridskor" kan man använda lite när som helst. Tex om man är på rockkonsert och bandet spelar lite oengagerat.