tisdag 11 mars 2008

Tvivlaren och Mästaren









0-2 och en hel värld som inte tror att Inter klarar av att vända. Inga andra matcher spelas parallellt med Inter-Liverpool, i kväll har Zlatan möjlighet att bli stor på riktigt. Hur många såna här chanser kommer han få i sin karriär? Två till?
Jag har aldrig trott ordentligt på Zlatan. Jag älskar honom som tvivlaren älskar Mästaren. Han måste hela tiden bevisa för mig. Nästan alltid spelar han kasst. Han har varit riktigt bra i ett par av 30, 35 matcher jag sett med honom. Hans magi är fragment som svept förbi i tv-bilder, rykten som sprids av ängsliga tidningskrönikor. Men i kväll, i kväll tror jag på Zlatan. Jag vädrar konst och jävligt mycket jävlar anamma. Inter kommer inte gå vidare, men Zlatan gör sju mål i kväll. Jag är helt säker!

Apropå rykten – trovärdiga källor tasslar om att matchenimatchen har en intervju på gång med Michel Platini...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hysen kommenterar Zlatan:
"Den mannen var bättre för två tre år sedan"