onsdag 12 mars 2008

Bamse, Zlatan och Cambiasso: yxmördaren från Patagonien





I går, mitt i matchen, kom jag att tänka på Bamse och sjörövargänget som aldrig lyckas med någonting för att de är så jävla dumma.
Inter är ett gäng jubelegoistiska sjörövare (tänkte ni också på att Zlatan i går såg ut som en birollsinnehavare i Pirates of the Caribbean). Cambiasso, yxmördaren från Patagonien; Materazzi, knivmördaren från Sicilien; Zanetti, med-bara-händermördaren från Buenos Aires mörka gränder... Det krävs en riktigt dum sjörövare för att med gult kort satsa med dobbarna före. Vid mittlinjen?!! Totalt obegripligt. Först blev jag lite ledsen. Jag tänkte på Mästaren och hans krossade möjligheter att bli älskad och beundrad av en hel värld. Men sen blev jag nykter igen och konstaterade: fotboll är rättvist och sjöröveri är inte ok.

Inga kommentarer: