måndag 1 december 2008

Juden

I natt hade jag en högst besynnerlig dröm. Jag drömde att jag drev runt planlöst i en obestämd studentmiljö, när jag plötsligt kom in i ett pingisrum. Det osade högstadiet lång väg! Ni minns väl pingisrummen, där grabbgäng, snus, svett och sexuell frustration var huvudingredienserna? Exakt så var det. Det enda konstiga var att Mike Tyson var där. Och så fort jag äntrade rummet började han insistera på att han och jag skulle spela straff-pingis (kan även gå under namnet juden, särskilt på Jakobsgårdsskolan i Borlänge). Reglerna, berättade Mike, var att vi skulle spela match och om jag förlorade skulle han få vrida om pungen på mig. Givetvis blev jag livrädd, och även här är högstadieliknelsen klart aktuell, då jag försöker slingra mig ur det hela, utan att få minsta stöd av de andra närvarande. Mike fortsatte att hetsa mig och jag började nästan gråta. Till slut gick han fram till mig och tog ett grepp om nacken på mig. I några sekunder stod världen stilla, tills han släppte mig, glatt påhejad av det hormonstinna grabbgänget i rummet. 

Då vaknade jag. Innan jag somnade om pussade jag lite på min älskling och log skadeglatt åt att Mike Tyson inte har någon älskling att pussas med. Han har liksom bränt sina skepp. Den jäveln. 

Innan jag lämnar er för den här gången vill jag tipsa om en ny blogg som min käre bror har startat upp. Den heter Ett Drömblogg och handlar uteslutande om drömmar. Underbar läsning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Läskig dröm.
Det händer ju flera gånger om året att man drömmer sig tillbaka till de skolor man gick på som yngre. Oftast är det obehagligt.

Kommer ihåg en gång (på riktigt alltså) på jax, jag gick i sjuan, och var kvar efter skolan vid pingisborden med Jonas Nygren och nån jävla idiot som hade gått ut nian redan. Vi skulle spela Jude, och jag visste inte vad det var när vi började. Givetvis torskade jag och fick ställa upp mig för den halv-vuxna dräparn. Jag hade hängselbyxor under tröjan, som jag var tvungen att ta av mig. Jag har aldrig varit så nära att börja gråta i hela mitt liv. Så slog det svinet till och jag fick en svidande röd ring på ryggen. Min "kompis" Jonas skratade rått och jag tog bussen hem.
Ensam.